zondag 24 juni 2007

Ik ben nog fris

Enkele uren voor de start van de Ardense Pijl staat een stukje van Michel Vanden Eede over Fabrice Naert in Het nieuwsblad op zondag – 24/6/2007. Daarin noteren we ondermeer de volgende quotes:

In rittenkoersen kom ik het best tot mijn recht. Ik herstel snel en kan goed bergop, maar ook in een zware eendagskoers als de Ardense Pijl moet ik ver kunnen geraken. Ik zal niet aarzelen om mee te springen in een ontsnapping. Ik voel met goed. Na de rittenkoers in de Savoie heb ik het ritme onderhouden in het kermiscircuit. Dat is niet bepaald mijn specialiteit, maar ik voelde dat ik nog altijd heel fris ben. Ik zie mijn eerste Topcompetiewedstrijd helemaal zitten.

Maar los van het feit of zijn optreden daarin straks - de renners starten in Herve om 12u30 - al dan niet een succes wordt, blikt Fabrice nu al vooruit naar de tweede helft van het seizoen:

Na de Ardense Pijl wordt de Tour des Pyrénées begin augustus mijn volgende grote doel”. “Hopelijk kan ik daar mijn plaatsje voor de Ronde van Aosta afdwingen. Dat is een topafspraak voor klimmers. Ik zal me in elk geval minutieus voorbereiden…

Het Nieuwsblad/Sportwereld – “Ik ben nog fris” - Michel Vanden Eede - Zo 24/6/2007

Geen opmerkingen: