dinsdag 9 oktober 2007

't Koereurke - Di 9/10/2007

Dag supporters,

'T is terug een tijdje geleden, maar nu breng ik een verslagje van mijn laatste wedstrijden van het seizoen.

Passendale: 5e op 20 deelnemers
Een mooie licht golvende omloop in de gietende regen..
In de 3e ronde gingen 5 renners aan de haal. 1 van hen moest wat later de rol lossen zodat nog 4 renners voorop reden. Ik zorgde voor een tegendemarrage rond halfkoers en 4 anderen gingen mee, wo Gerdy Ververken, winnaar van de grote koers in Ichtegem begin dit seizoen. Het zag er even naar uit dat we de leiders gingen inhalen, maar plots stropte de samenwerking, zodat we weer terrein verloren. Het werd dus een strijd voor de 5e plaats. Ik demarreerde op 1km van de meet en kon dit goed vasthouden tegen het spurtende viertal. Zo kon ik dit seizoen toch nog een top5 ranking laten optekenen.

Textielprijs Vichte (profs): 38e op 135 deelnemers
Na Izegem Koerse was Vichte nog maar mijn 2e profkoers van het seizoen. Net als in Izegem was mijn doel van de wedstrijd uit te rijden. In Izegem lukte dit net, maar vandaag ging het nog een stuk beter. Halfkoers gingen wel zo'n 30 renners aan de haal met ondermeer Niko Eeckhout, Bjorn Leukemans, latere winnaar Iljo Keisse,...
Ik kon intussen goed mijn plaats in het peloton houden en we gingen spurten voor een 31e plaats. Ik mengde me in het gewoel en werd uiteindelijk als 38e afgevlagd.
Een tevreden koereurke na afloop.

Beerst (Beloften): 19e op 35 deelnemers
Mijn laatste beloftenwedstrijd van het seizoen. Het zou een lastige koers worden met veel zijwind op bepaalde lange stroken.
Ik kende een mindere dag en moest tevreden zijn met de 19e plaats.

Tielt (Omloop van 't Hoogserlei): 51e op 81 deelnemers
Voor eigen volk wou ik nog voor de laatste keer dit seizoen mijn beste beentje voorzetten. En daar ben ik toch wel in geslaagd. Ik was geregeld, vooral in de beginfase, betrokken bij een vlucht van een paar renners, tot groot jolijt van het talrijk opgekomen publiek. Maar uiteindelijk miste ik wel de beslissende vlucht. Het werd nog een lastige wedstrijd te lande, want de ronden waarin niet minder dan 13km lang. Zo moesten we er 9 afleggen. Op het einde liep mijn tankske een beetje leeg, niet alleen van de zware koers, maar waarschijnlijk ook van het hele seizoen. Ik bolde in het peloton binnen, maar de mensen wisten mijn vechtlust wel te apprecieren, wat me met een goed gevoel de winter instuurt. In elk geval bedankt aan de aanwezigen voor de aanmoedingen!

Naar jaarlijkse gewoonte geef ik deze winter weer een superdeluxe supportersfeest in het Ontmoetingscentrum van Aarsele. Dit jaar gaat deze door op zaterdag 1 december vanaf 19u. Voor 15 euro heeft u een avond die nog wel een tijdje zal bijblijven. Zo kan u eerst genieten van een lekkere aperitief. Nadien volgt de Mixed Grill (ribbetjes, roti, groentjes, frietjes en sausjes). Tijdens de interviews met ondermeer ikzelf kan u het verorberde wat laten verteren, om dan daarna volop uit de bol te gaan bij onze 3 zangers. Dennie Damaro, Chris Harvey (imitator Frank Sinatra) en Nicky Bandera (die u nog kent van vorig jaar) brengen de ambiance erin! Kinderen kunnen mee aan een prijs van 10 euro. Voor alle info en inschrijving kan je terecht op het nummer 0497/472286.

IK HOOP ER U TE MOGEN VERWELKOMEN OM ER SAMEN EEN GEZELLIGE EN SFEERVOLLE AVOND VAN TE MAKEN!!!

Verder nog even mijn website (www.fabricenaert.be) promoten evenals mijn weblog (http://fabricefan.blogspot.com) dat in januari juist een half jaar oud zal zijn.


't koereurke gaat nu wat rusten, om er dan begin november weer geleidelijk aan tegenaan te gaan. Dan ga ik terug de traditionele dingen doen: fitness, lopen en later ook wat MTBtochten.


Vele groeten en hopelijk tot op 1 december!!!

Fabrice Naert

Geen opmerkingen: