vrijdag 22 februari 2008

't Koereurke - Vr 22/02/2008

Beste supporter,

U heeft al een tijdje 't koereurke niet meer gehoord, maar wees gerust: van een winterslaap is alles behalve sprake geweest! Na vorig seizoen nam ik 3 weken rust tot mij om er nadien langzaam weer tegenaan te gaan. Dat was dan vooral met alternatieven zoals lopen, fitness en Mountainbiken. Begin december haalde ik dan mijn koersfiets terug van stal.

In de winterperiode heb ik ook van begin oktober tot half januari gewerkt als arbeider bij de tapijtenfabriek ITC in Tielt. Pas vanaf half januari kon ik dus opnieuw al mijn energie op de fiets kwijt. Ondertussen heb ik ook al de jaarlijkse teamstage van mijn ploeg Beveren2000 met succes volbracht. De basis die ik nodig heb kon ik ginder grotendeels leggen, met telkens tochten van 5 - 6.5u.

Zondag is het eindelijk zover! Mijn seizoen wordt op gang geschoten op het clubkampioenschap in Ingelmunster. Niet enkel Beveren2000 strijdt er om de titel, maar ook 5 andere ploegen, nl. Soenens Germond, Decock -Capino, MBK Delsol, Kentucky Cycling Team en New Heebra Lombarden. De start is om 14u aan café Brouwershof in de Oostrozebekestraat in Ingelmunster.

De week erop staat de West-Vlaamse 'voorjaarsklassieker' Gent - Staden op mijn programma. Daarna gaat het waarschijnlijk richting Ichtegem, nog zo'n typisch West-Vlaamse voorjaarskoers samen met oudere mannen.

De hele maand maart zal weer wat tasten worden voor mij, want pas vanaf april komen mijn koersen eraan. Luik-Bastenaken-Luik, Circuit de Wallonie, Triptique Ardennais, Tour de l'Isard en Tour des Pays de Savoie, zijn wedstrijden die ook dit jaar met rood staan aangestipt in mijn voorjaar. Vooral in de Isard en de Savoie kwam ik vorig jaar als eerstejaarsbelofte goed uit de verf. Dit jaar wil ik beter doen.

Ik kan niet wachten tot zondag, totdat ik me voor het eerst kan meten met anderen. Dan zal ik ook al rap weten waar ik ongeveer sta. Misschien tot zondag in Ingelmunster, en anders, tot maandag, want dan geef ik tekst en uitleg bij de eerste (weliswaar niet-officiële) koers van het seizoen.


Met sportieve groeten,


Fabrice Naert

Geen opmerkingen: