maandag 3 maart 2008

't Koereurke - Ma 3/3/2008

Beste supporter,

Gisteren was 't koereurke één van de 238(!) renners die zich aan de Blaarmeersen in Gent aanboden voor Gent-Staden, een wedstrijd voor beloften en eliterenners zonder contract over 144km. Eerst dienden we een grote ronde af te leggen en daarna nog 5 plaatselijke ronden van 11.5km in en rond Staden.

Gent-Staden: niet officiële 69e plaats op 238 deelnemers (na valpartij)

Met de wind pal op kop vertrokken we voor een tocht van zo'n 3u30 richting Staden. Weinigen die zich met die windsituatie dan ook waagden aan een vroege onderneming en waagde men er zich toch aan, dan werd men bijna automatisch teruggefloten door het peloton. Ik kende het parcours (dat overigens op 200m van m'n voordeur passeerde)

















©Foto: www.Cycling-Pics.be


en wist waar ik vooraan moest zitten. Een nog bijna compact peloton draaide de Steenstraat (licht hellende kasseistrook van iets meer dan drie kilometer). Ik wist dat het belangrijk was daar redelijk vooraan te zitten. Maar dat wist 2/3 van het peloton wel denk ik, want het peloton veranderde in een stel halve gekken. Redelijk vooraan kon ik de Steenstraat opdraaien. Na de Steenstraat kregen we een lang stuk zijwind, met als gevolg dat de grote meute verbrokkelde in enkele groepen. Ik zat in de eerste groep van zo'n 80 renners. Toen kon de finale beginnen. 15 renners gingen ervandoor, met daarbij enkele ploegmaten. Ik had die boot gemist en wou dan ook zeker mee zijn in een eventueel tegenoffensief. En zo ging het ook. Met zo'n 17 gingen we in de achtervolging. Ik had goede moed om een top30 plaats te bemachtigen, wat toch niet slecht zou zijn op zo'n kwantitatief deelnemersveld. Maar kort daarop gebeurde het: een wegversmalling..; Ik kwam in de berm terecht en werd naar de andere kant van de baan geslingerd. Ik schoof nog enkele meters door op m'n zij. "Naertje Naertje wa doe je nu?", vroeg ik mezelf af. Na even te moeten bekomen van de klap (toch zo'n 2 minuten), besliste ik mijn rit verder te zetten. Weliswaar niet meer voor een mooie uitslag, want meer dan 40 renners reden me voorbij, maar als training. Bij mijn volgende passage aan de aankomst moesten we nog 3 ronden van 11.5km fietsen. Ik wou heel graag de koers uitfietsen, maar de laatste ronde reed de groene vlag me voorbij. Indien men mij had laten verderfietsen, had ik de 69e plaats behaald.

Jammer, want ik wou tonen dat ik sterker geworden ben in vergelijking met vorig jaar, en dit met een top30 plaats die er zeker in zat.
Maar het belangrijkste is dat ik niets gebroken heb. Enkel m'n rechterbeen is goed geschaafd. En mijn mooie Specialized-fiets heeft het er uiteindelijk ook nog goed vanaf gebracht.
Op naar de volgende koers en dat is nu woensdag al met de GP de Fayt in het Waalse Dour (afwachtingskoers voor de GP Samyn voor profrenners).
Volgende zondag ben ik dan weer present op westvlaamse bodem, namelijk de interclub in en rond Ichtegem.

Tot volgende week met een dubbel verslag!

Vele groeten,

Fabrice

©Foto: www.Cycling-Pics.be

Geen opmerkingen: