vrijdag 21 maart 2008

't Koereurke - Vr 21/3/2008

Beste supporter,

Gisteren (donderdag) was 't koereurke present in de Witte-donderdagprijs te Bellegem. Deze mid-weekwedstrijd ging over 10 ronden van 11.2km, dit op een heuvelend parcours met een mooie aankomst bergop naar de kerk van Bellegem. Ook de wind en de regen waren opnieuw van de partij. Alles dus om een zware wedstrijd te krijgen..Bovendien was het een zeer internationaal getint deelnemersveld..

Bellegem: 9e plaats op 98 deelnemers

In de 3e ronde gingen 12 man aan de haal, waaronder ploegmaats Ghyselinck, Wallays en Kvist. Ik zat juist iets te ver op dat moment, maar wou toch nog het onderste uit de kast halen voor een mooi resultaat. Terwijl achteraan de deur wagenwijd openstond en we nog maar met zo'n peloton van 25 renners overbleven, demarreerde ik op Bellegemberg samen met de goeie Deen Jörgensen. Samen ontwikkelden we een heel hoog tempo en even was er zelfs hoop dat we nog konden aansluiten bij de leiders, maar toen verzwakte mijn kompaan en bleven we hangen op zo'n 25 seconden. Uit de achtergrond kwamen nog 5 man aansluiten bij ons. Samen raapten we nog enkele geloste vluchters op zodat de kopgroep maar uit 8 man meer bestond. Ik voelde me nog goed op het laatste en na een steekspel van aanvallen raakte ik met 2 anderen weg uit onze geringe achtervolgersgroep. In de spurt bergop haalde ik het vlot van mijn kompanen en behaalde zo nog een mooie 9e plaats. Succes compleet voor mijn ploeg Beveren2000, die de eerste 3 plaatsen bezette!

Mijn eerste top10-plaats van het jaar is een feit. Nu is het een kwestie van verder de conditie aan te scherpen met het oog op april en vooral mei.
Zondag betwist ik mijn eerste échte interclub van het jaar, nl de Zuidkempense Pijl (Grote Prijs Wilfried Peeters) in Mol.
Geen rustdag op maandag, want dan rijd ik de beloftenwedstrijd in Moorslede-Vierkaven.
Daarna volgt op woensdag de Grote Prijs Stad Waregem, een prestigieuze beloftenwedstrijd type Ronde van Vlaanderen, die respectievelijk over Berendries, Valkenberg, Oude Kwaremont, Kalkhovenberg, Patersberg, Tiegemberg, Nokereberg en enkele malen de holstraat (andere kant Nokerberg) gaat.

U mag het volgende koereurke dus verwachten volgende week donderdag!

Vele groetjes,
Fabrice Naert


Geen opmerkingen: