zondag 27 april 2008

't Koereurke - Zo 27/4/2008

Dag supporter,

Gisteren reed ik de Ster van Zuid-West Vlaanderen in Anzegem. 11 ronden van 14.3km of zo'n 157km moesten worden afgelegd, en dit onder een stralende zon bij zo'n 22 graden. Iedere ronde was er de beklimming van Tiegemberg. Weliswaar niet de klassieke kant waar de profs in vele wedstrijden overmoeten, maar de zijkant komende van Anzegem kerk (minder steil dan komende van Tiegem).

Ster van Zuid-West Vlaanderen (Anzegem): 43e op 180 deelnemers

Ik had er zin in en al in de eerste ronde trok ik samen met 3 anderen in de aanval. We konden een hele ronde (15km) vooropblijven. Een paar ronden later was er dan een vlucht van zo'n 12 renners. Door het vele aanvalswerk in het peloton en de Tiegemberg als scherprechter ontstond er achter de kopgroep zo'n groep van 20 renners, met ik erbij. Later werd die groep nog ferm aangedikt tot zo'n 45 man. En toen onze grote groep dan nog de aansluiting vond met de 12 leiders kregen we zo'n kleine 60 man in de spits van de koers. Een situatie die duidelijk niet zo kon blijven tot aan de streep..Nieuwe aanvalspogingen dienden zich aan en ook ik probeerde me nog behoorlijk te mengen, maar uiteindelijk reden er een schuifjes zo'n 25 man weg. Na een heel aanvallende wedstrijd zat ik wat door m'n beste krachten heen. Het werd dus strijden voor een 26e plaats met een groep van zo'n 30 renners. Ik waagde nog een aanval onder de rode vod (laatste kilometer). Op 300m van de meet werd ik overspoeld door de rest en bolde als 43e over de eindstreep.

Volgende week rijd ik eerst op donderdag 1 mei de beloftenkoers in Deinze.
2 dagen later staat het Provinciaal Kampioenschap in Westouter op het programma.

Met sportieve en zonnige groeten,

Fabrice

Geen opmerkingen: