zaterdag 31 mei 2008

Naar La Toussuire

Vandaag staat in de Tour des Pays de Savoie de tweede rit op het programma. Met start in Le Grand Bornand en aankomst op La Toussuire, col waarop straks op 14 juni ook een rit van de Dauphiné arriveert. Wie herinnert zich overigens ook niet de triomferende aankomst op deze col van “chicken” Rasmussen in de Tour van 2006. De live-uitzending vandaag op DirectVelo start al om 11u35 en wel via deze link.

Fabrice gaf gisteren na afloop van de eerste rit grif toe dat Cyril Bessy, de ritwinnaar, beter was en dat hij voor zichzelf dan ook niets hoefde te betreuren. Nog in zijn reactie bij DirectVelo (vrij vertaald, zo zijn wij): “Ik had gezien dat hij heel goed was in de beklimming. Ik slaagde er niet in om terug te komen. Ik verkies cols die wat steiler zijn zoals we die de volgende twee dagen voorgeschoteld krijgen. Bovendien kon ik niet zeggen dat ik een heel goed gevoel had. We zullen zien hoever ik in het algemeen klassement kan komen. Alles blijft nog mogelijk. Ik ben gekomen om een rit te winnen, ik wil alvast proberen om dit objectief te bereiken.

Ook van o.a. ritwinnaar Cyril Bessy en Guillaume Bonnafond (de winnaar van de voorbije Ronde de l’Isard) heeft DirectVelo na rit 1 de reacties verzameld.

Geen opmerkingen: