maandag 19 mei 2008

't Koereurke - Ma 19/5/2008

Supporters,

Van vrijdag tot en met gisteren (zondag) was ik actief in de Ardense Triptiek, een hoogaangeschreven rittenkoers in de Ardennen.
Ons team had (zoals altijd dit seizoen) heel wat kwaliteit in hun rangen en met Jan Bakelants dé topfavoriet voor deze driedaagse.

rit 1 Hamoir-Hamoir: 69e op 170 deelnemers

Dit was de minst lastige van de 3 ritten. 4 renners konden zich nog net uit de greep van het peloton houden. Tot op 2km van de eindstreep maakte ik nog deel uit van een achtervolgende groep van zo'n 15 renners, die ontstond na de laatste beklimming van de dag, op de plaatselijke ronde in Hamoir. Ik eindigde in het peloton op de 69e plaats. Sander Cordeel (Rock Werchter) won de eerste rit en werd de eerste leider in de Triptiek.

rit 2 Bütgenbach-Monschau: 33e

Een hele zware rit met vele kuitenbijters. Rond halverwege koers ontstond een kopgroep van zo'n 10 renners. Ik bevond me in een ferm uitgedund pelotonnetje van zo'n 35 renners bij ploegmaten Jan Ghyselinck en Logan Hutchings. Jan Bakelants won de rit met overmacht en pakte ook de leiderstrui!

tijdrit Ensival-Ensival: 41e

Zware tijdrit van 12km. Eerst een steile beklimming van zo'n goeie 3km, dan reed je op een plateau waar het wat op en neer ging, om tenslotte af te dalen naar de finish.
Ik gaf alles en werd uiteindelijk 41e. De rest van de ploeg deed het opnieuw uitstekend, met 4 renners in de top6 van de klassering. Alleen de overwinning moesten we aan Thomas De Gendt (Davo) laten.

rit 3 Aywaille-Aywaille: niet aangekomen, gewerkt in dienst van Bakie

Iedereen kende duidelijk zijn taak wat de laatste rit betrof. Jan Bakelants moest de ronde winnen. Vanaf kilometer 0 was ik al bij de pinken om elke bedreigende aanval van een van Bakies concurrenten teniet te doen. Even later was er immers wel niemand vertegenwoordigd in een kopgroep van 11 man. We moesten dus met onze ploeg aan de slag. Eerst bedroeg hun voorsprong maar zo'n 35 seconden, maar even later liep dat op tot 1'15". Met de Vecquée in zicht draaiden de gashendel goed open. Vooral na de Vecquée hielden we er een enorm tempo op na. De voorsprong van de leiders daalde dan ook aanzienlijk. Naar de voet van de steile côte de Chambralles toe reed ik mijn tankske volledig op kop van het peloton. Toen was 'Bakie time' en na 2 maal de beklimmingen van respectievelijk Chambralles, Niaster en La Redoute, reed Jan met z'n metgezel Thomas de Gendt naar de streep. In een millimeterspurt moest Jan nipt de duimen leggen voor de dagzege, maar de prestigieuze eindzege kon niemand hem nog ontfutselen. Een oververdiende winnaar en ook een gelukkige ploegleider Thierry De Groote, die elke renner feliciteerde voor het knappe teamwerk in dienst van Jan. Iedereen tevreden in het kamp van Beveren2000, want naast het harde labeur voor de renners en het koersdoorzicht van de ploegleider, zijn er natuurlijk ook nog de mannen achter de schermen die bijdragen in het succes. Het werk van de verzorgers en mecaniciens wordt maar al te vaak onderschat. Daarom: Aan verzorgers Peter, Gino en Dimitri en mecaniciens Ronny en Freddy een dikke merci om er week na week te staan. Het is een droom om ervaren vakmensen als jullie in de ploeg te hebben!


Woensdag ben ik weeral weg, maar ditmaal naar het buitenland. Donderdag start immers de Ronde de l'Isard, een vierdaagse rittenkoers in de Franse Pyreneeën.
Alle info over deze wedstrijd op http://ronde.isard.free.fr/INDEX.htm
Je kan deze wedstrijd ook dag na dag LIVE volgen op het internet. Op mijn website www.fabricenaert.be zal je mijn prestaties op de voet kunnen volgen, door een link naar de website van directvelo.

De selectie van Wielergroep Beveren2000: Sven Nooytens, Jarl Salomein, Olivier Maes, Gert Dockx, Dennis Vanendert en 't koereurke Fabrice Naert.

A la semaine prochaine,
le petit coureur Fabrice

Geen opmerkingen: