maandag 5 mei 2008

't Koereurke - Ma 5/5/2008

Beste supporter,

Dit weekend reden alle Belgische beloften hun Provinciaal Kampioenschap. Voor de West-Vlamingen was het te doen in Westouter, in het Heuvelland.

Za 3/5/2008 - PK Westouter: 15e op 201 deelnemers
Het werd een wedstrijd over 148 kilometer verdeeld over 18 ronden van 8.2km, met in elke ronde de beklimming van de Sulferberg.
Tot halverwege koers bleef de koers eigenlijk vrij gesloten. Ontsnappingspogingen, waarin ook ikzelf vrij actief was, waren telkens een kort leven beschoren.
Tot er dan na de pakweg 10e beklimming van de Sulferberg een kopgroep ontstond van 19 renners. En ik was erbij. Op een kleine 4 ronden van het einde trokken 4 renners in de aanval. Het zou direct de juist vlucht zijn. De samenwerking tussen de 15 achtervolgers verliep nooit erg gesmeerd, zodat ze nog net uit de greep van onze groep konden blijven. Benjamin Verraes mag zich voortaan de nieuwe westvlaamse kampioen noemen. Ik werd in de achtervolgende groep als 15e afgevlagd. Met onze ploeg hadden we eigenlijk beter verwacht.

Zo 4/5/2008 - Limes: 3e op 107 deelnemers
In tegenstelling tot zaterdag trok ik gisteren naar de andere kant van België: Les Ardennes. In Limes stonden 107 renners aan de start voor een lastige wedstrijd, met in elke ronde van 7.8km een gelijkmatige - niet zo steile beklimming van goed 2km. Ik heb de nacht ervoor maar laat de slaap kunnen vatten, zodat ik maar 6u30 op m'n slaaptellertje had staan. Dat voelde ik in de wedstrijd. Desondanks voelde ik me bij de besten. Al na 3 ronden gingen we er met 8 man vandoor. Eerst zat het peloton ons nog op de hielen, maar door de uitstekende verstandhouding konden we onze voorsprong stelselmatig uitbouwen. Bij het ingaan van de laatste ronde begon het steekspel. Er werd slag om slinger gedemarreerd, doch alles bleef samen. Ik plande toen nog een keiharde aanval op de beklimming. Daardoor spatte alles zowat uit elkaar. Maar in de afdaling vals plat slaagden nog 4 renners erin me weer bij te benen. Het gevolg van een lastig PK de dag ervoor, want mits wat frissere benen + kop moet ik kunnen standhouden tot aan de einstreep. Soit, we gingen naar een spurt met 5. Ik zette de spurt van ver aan en tot op 50m van de streep leek de overwinning binnen, maar toen konden 2 renners me nog remonteren. Toch een mooie 3e plaats!

Dit weekend heb ik geleerd dat het conditiepeil crescendo omhoog gaat. De komende weken wil ik zo blijven evolueren, om er dan volledig te staan voor mijn 2 geliefkoosde Franse rittenkoersen: de Ronde de l'Isard (22-25/05, Pyreneeën) en de Tour des Pays de Savoie (30/05-1/06, Alpen). Jammer dat ik tot op heden niet geselecteerd ben voor de Triptique Ardennais, die doorgaat van 16-18/05.

Tot volgende week,

Fabrice

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hopelijk Fabrice stoppen ze je bij Beveren maar vlug in de selectie... Je moest al de Doyenne missen... Enfin, indien
niet, toch maar stevig verder werken... Resultaten komen er wel wanneer het wat steiler gaat!

Anoniem zei

Jammer dat je club dit jaar 1 der beste klimmers van het land al meermaals thuis gelaten heeft in de koersen die jouw ding zijn. Gelukkig zal alles zijn redenen hebben want met een gast als WIM FEYS kan je 100% zeker zijn dat ze juiste beslissingen nemen. Ik volg u sinds ik u een jaar of 3 terug in de Klimkoers Stavelot-
Wanne naar omhoog heb zien vlammen....heuheu petje af voor een jonge gast die zo explosief omhoog kan fietsen.
Toffe blog trouwens, en u home site ook leuk om te vertoeven.