zondag 15 juni 2008

't Koereurke - Zo 15/6/2008

Beste,

Gisteren reed ik de Memorial Noël Soetaert / GP Kijk en Bouw, een interclub in Moorsele.
Deze wedstrijd ging over 146km, verdeeld over een aanloop van 2.2km en 12 ronden van 12km. Een echt snelheidsparcours.

Memorial Noël Soetaert; 61e op 174 (laatste ronde ingelopen na lange aanval)

De wedstrijd bleef heel lang gesloten, want op een dergelijk snelheidsparcours, maar met toch heelwat bochtenwerk, was het niet evident een noemenswaardige kloof te slaan op het peloton.
Ondertussen kregen we ook een paar serieuze buien te verwerken. Op 5 ronden van het einde (nog 60km) raakten 5 renners voorop met oa Sven Françoys uit Wingene. Ik zag dat het een interessante vlucht was en op het gepaste moment sprong ik op mijn beurt weg uit het peloton. Ik kreeg ex-prof Marc Streel mee als metgezel en nog een andere renner die het moeilijk had. In een halve ronde overbrugden we de kloof met de leiders. Nog eens een halve ronde later vond nog een tweetal met Joeri Calleeuw de aansluiting. Een groep van 10 man met alle belangrijke blokken vertegenwoordigd; ik geloofde erin maar zat alleen! Maar de samenwerking kon veel beter. Er zaten altijd wel een paar slepers tussen die al van veel te vroeg speculeren. En in het peloton waren ze intussen ook serieus aan het vlammen. Op 15km van de meet kwam het peloton al akelig dicht. Ik voelde me nog goed en probeerde het solo. Nog een paar kilometer kon ik het rekken, maar op 8km van de finish moest ook ik me neerleggen bij de situatie. Net daarna zette m'n ploegmaat Thomas Vedel Kvist nog een slotoffensief in met Sven Françoys en Stijn Hoornaert. Deze 3 mochten uiteindelijk met geringe voorsprong op het peloton sprinten voor de zege. Thomas haalde het hierin en bezorgde Beveren2000 alsnog een nieuw succes! Prachtig teamwork als je het mij vraagt!
Natuurlijk jammer, want mits een betere samenwerking kon ik heel hoog gescoord hebben, maar ik liet me zeer goed opmerken op een vlak parcours en dat betekent al veel voor mij!

Dinsdag daarentegen volgt een veel belangrijkere afspraak. Romsée-Stavelot-Romsée is een lastige Ardennenklassieker, met oa de beklimmingen van cote de Wanne, Haute Levée en Vecquée. Volgende zondag volgt dan waarschijnlijk in diezelfde streek de Ardense Pijl, tellende voor de Topcompetitie.

Tot woensdag!

Geen opmerkingen: