maandag 16 februari 2009

’t Koereurke – Ma 16/2/2009

't koereurke verlengt zijn stageperiode in de Ardèche


Dag supporters,
Zoals beloofd maak in na mijn eerste ploegstage met Chambéry Cyclisme Formation in Vogüé (Ardèche) een verslagje. Of moet ik zeggen 'tijdens'? Ik ben hier namelijk gebleven, in tegenstelling tot de anderen, die woensdag vertrokken, om hier de fundamenten te leggen van mijn seizoen. Volgende week woensdag komt de ploeg mij hier terug vervoegen, om hier tot en met zondag te trainen.
Na de examenperiode begin januari, bleek dat ik een conditionele achterstand had opgelopen tov mijn ploegmaats. Niet abnormaal, als je weet dat ik het gros van de kerstvakantie en erna met mijn neus in de boeken zat, terwijl zij reeds hun eerste stages afwerkten. Daarom heb ik besloten hier een verlengstuk te breien aan mijn verblijf in Vogüé, vlakbij de stad 'Aubenas' en ook niet zo ver van Montélimar.
Ik maal hier vele kilometers om zo toch met een stevige basis aan het seizoen te beginnen. Debuteren zal ik - in tegenstelling tot eerst voorzien - niet doen op zondag 1 maart. De ploegleiding verkiest voorzichtig met me om te springen en wil niet overhaast met me tewerk gaan. Daar kan ik me volledig in vinden, want niet in maart worden de grote prijzen verdeeld voor mij, maar vanaf april. Ondertussen werk ik rustig verder aan mijn opbouw in goede weersomstandigheden hier in de Ardèche: elke dag zon, weliswaar niet erg warm (7graden max) en veel wind.

Eergisteren vernam ik ook het schitterende nieuws dat ik GESLAAGD ben voor mijn eerste semester 'Toegepaste vreemde talen: Engels-Duits-Italiaans'. Na de vele studiearbeid in de kerstvakantie doet dit enorm veel deugd en kan ik met een gerust gemoed me nu wat meer op het fietsen focussen. De volgende examenreeks is voorzien begin mei.

Vergeet alvast niet af en toe een kijkje te nemen op deze Fabricefan-bladzijden en op www.chamberycyclismeformation.com

Ik hou jullie in elk geval verder op de hoogte van Naertjes avonturen in la Douce France!

Zonnige groetjes,

Fabrice

Geen opmerkingen: