donderdag 27 september 2007

't Koereurke - Woe 12/9/2007

Hallo,

De laatste week heb ik aardig wat koersen gereden. Zo reed ik vorige donderdag samen bij de profs in Izegem Koerse. Zondag betwiste ik een beloftenkoers te Handzame en gisteren (dinsdag) was ik van de partij in Gits, een koers voor beloften en elites zonder contract. Een kort verslagje van deze wedstrijden...

Izegem Koerse (bij de profs): 113e op 214 deelnemers
Een mooie ervaring, want nooit eerder reed ik een wedstrijd tussen profs. Ik kon me de hele koers goed handhaven in het peloton. Enkel op het laatste, wanneer de grote kleppers de gas volledig openzetten, ging het voor mij iets te snel. Slechts 114 renners reden de wedstrijd uit en ben tevreden dat ik tot deze behoor. Uiteraard kom ik nog de nodige kracht en ervaring tekort om hier mee te doen voor de prijzen, maar dat komt wel. Het was een mooie dag. Nico Eeckhout won de wedstrijd en kroonde zich zo tot nieuwe West-Vlaamse kampioen bij de profs.


Handzame (B): 15e op 37 deelnemers
Al vroeg in de koers kwamen er veel aanvallen, waar ik meestal bij was. Na 2 ronden wedstrijd was er een eerste serieuze ontsnapping van 9 renners, waarbij mijn 2 ploegmaten Ghyselinck en Vantomme, en ikzelf was er ook bij. Een mooi groepje en ik geloofde in de ontsnapping, maar spijtig genoeg liet het peloton niet begaan en was er een hergroepering. Wat later was er terug een ontsnapping. Deze keer was ik er niet bij. Het bleek de goede vlucht te zijn. Uiteindelijk kwam ik als 15e over de finishlijn.


Gits: 18e op 57 deelnemers
Na zo'n 5 ronden koers kregen we 10 man in de spits. Ik miste de slag, maar bleef niet bij de pakken zitten. Ik demarreerde uit het peloton en reed eerst een halve ronde alleen. Dan kreeg ik de steun van nog zo'n 10 renners. We werkten eerst goed samen en het zag er naar uit dat we de aansluiting gingen maken met de kopgroep, maar enkele slepers verstoorden nadien de ketting en zo konden we de aansluiting op onze buik schrijven. In de spurt zat ik ideaal geplaatst en stevende af naar een 12e of 13e plaats, maar werd jammerlijk naar de afsluiting gedrumd. Zo werd het een 18e plaats. Jammer van dit voorval, maar ben tevreden van mijn offensieve wedstrijd.

Nu geniet ik van 3 dagen rust, om fris aan de start van mijn laatste grote koers van het seizoen te komen: de GP Joseph Bruyère in en rond Hotton.
Het wordt vast en zeker hard labeur. Ik hoop er een behoorlijk resultaat te behalen.

Met vele groeten van 't koereurke ...

...Fabrice Naert

Geen opmerkingen: