donderdag 27 september 2007

't Koereurke - Zo 16/9/2007

Beste supporters,

Gisteren stond mijn laatste grote wedstrijd van het seizoen op het programma: de GP Josephe Bruyère in Hotton. Dit was eveneens de laatste manche van de Topcompetitie. Na de Ardense Pijl eind juni was dit mijn 2e topcompetitiekoers. Ik hoopte dat ik het er wat beter zou van afbrengen dan toen, want toen eindigde mijn race in het ziekenhuis...

Onze ploeg stond op kop in de Topcompetitiestand, maar de voorsprong op de 2e ploeg in de stand, Rock Werchter - Chocolade Jacques was niet echt groot.
We zouden er alles aan doen om onze leiderspositie te behouden.

GP Josephe Bruyère (Hotton): 40e op 173 deelnemers
Van horen zeggen wist ik dat het een lastige koers was met enkele venijnige hellingen. Het was niet gelogen.
Nog voor de officiele start pech voor 't koereurke. Een val bij een versmalling. Maar zonder erg. Enkel mijn achterwiel was kapot en moest vervangen worden. Zo kon ik zonder problemen mijn weg verderzetten. Al in de eerste kilometers was er een ontsnapping van zo'n 7 man met ploegmaat Klaas Lodewyck present. Rond halverwege koers reed nog een vijftal ernaar toe met daarbij B2000-renner Jan Bakelants. Ondertussen was het peloton al stevig uitgedund, zodat we op het laatste maar met 59 man meer in koers waren. In de spurt van ons peloton bolde ik als 40e over de eindstreep.

Hiermee zit het grote werk erop voor dit jaar.
Nu rijd ik nog een hele reeks kermiskoersen om dan mijn seizoen als eerstejaarsbelofte af te sluiten voor eigen volk in de Omloop van 't Hoogserlei in Tielt op 4 oktober.

Morgen (maandag) koers ik in Passendale.
Woensdag koers ik in Adinkerke.

Vele groetjes,

't koereurke Fabrice Naert

Geen opmerkingen: