maandag 10 maart 2008

't Koereurke - Ma 10/3/2008

Dag supporters,

Woensdag kwam ik aan de start van GP de Fayt, de afwachtingswedstrijd van de GP Samyn voor profs in het Waalse Dour.
Ik merkte er echter al snel dat m'n lichaam, met name m'n rug, de harde klap van voorbije zondag in Gent-Staden nog niet had verteerd. Alles zat vast. Ik reed op halve kracht. Op karakter reed ik toch de wedstrijd uit en reed nog een groot deel met de fiets naar huis. Ik moest het noodzakelijkerwijs als een goede trainingsdag aanzien.
De dagen erop liet ik m'n lichaam verder rusten, zodat ik in het weekend terug op volle toeren kon draaien.

Gisteren overwon 't koereurke weer en wind in de GP Steve Vermaut te Ichtegem (afwachtingswedstrijd van de laatste rit van de 3-daagse van West-Vlaanderen).
Eerst moest er een grote ronde van 90km afgelegd worden alvorens 7 lokale ronden van 7.5km af te werken.
Enkele kasseistroken, waaronder terug de Steenstraat (vorige week ook in Gent-Staden) en het barslechte weer (regen + wind) waren de belangrijkste ingrediënten voor een lastige wedstrijd die veel slachtoffers zou eisen..

Memorial Steve Vermaut (Ichtegem): 13e op 135 deelnemers

Mijn opwarming heb ik alvast niet gemist, want ik vond eerst de start niet. Ik moest nog serieus koersen om er uiteindelijk juist op tijd te geraken.
In de aanvang van de wedstrijd was het relatief kalm. Enkele aanvalspogingen, waaronder verschillende malen van mezelf, werden één voor één teniet gedaan.
Het was dus wachten op de eerste kasseistrook, de Steenstraat, om een eerste mogelijke schifting te forceren. Ik draaide goed vooraan op. Toen we de Steenstraat achter de rug hadden, waren we licht voorop met zo'n 25 renners. Alles kwam weliswaar terug samen. Ook op de volgende 2 kasseistroken gebeurde er weinig, afgezien van de vele slachtoffers in de staart van het peloton. Bij het ingaan van de plaatselijke ronden reden toen plots 20 renners voorop. Ik was niet mee, maar reageerde kort daarop met een snedige demarrage op de Keiberg. In één ruk reed ik de kloof naar de leidersgroep dicht. Al snel was onze voorsprong geruststellend. De finale kon beginnen. En daarin liet ik mezelf niet onbetuigd. Meerdere malen kwam ik voorop met 2-3 andere renners, maar het kwam steeds allemaal terug. Door de hevige strijd werd onze groep gereduceerd tot 16 renners. Toen 2 renners iets later voorop kwamen, probeerde ik op de Keiberg de grote sprong te maken. Ik kwam heel kort, maar bleef toen hangen op 60m. Na ruim 4km alleen puffen werd ik dan toch weer ingerekend door de groep. Deze inspanning kostte me misschien wel de krachten die ik uiteindelijk te kort zou komen in de laatste 2 ronden, maar ik vond het het proberen waard. Langzamerhand ging bij mij het licht uit en na een zeer verdienstelijke wedstrijd kwam ik binnen op de 13e plaats in een mooi deelnemersveld.

Tevreden! Ik kon koers maken en behaal nog een treffelijke uitslag. Dit stemt me gerust voor de toekomst!

Volgende zondag betwist ik mijn eerste beloftenkoers van het jaar te Deerlijk.

Verder nog even verwijzen naar mijn website www.fabricenaert.be die momenteel aan een onderhoud toe is. Tot zolang kan u terecht op mijn alternatieve website + blog.

Met sportieve en natte groeten,

't Koereurke Fabrice



Geen opmerkingen: