dinsdag 17 juni 2008

't Koereurke - Di 17/6/2008

Dag supporters,

Vandaag reed ik de Ardennenklassieker Romsée-Stavelot-Romsée. 163km lang over oa côte de Wanne, Haute Levée en Vecquée.
Met de conditie van de voorbije weken hoopte ik stiekem op een mooi resultaat.

Romsée-Stavelot-Romsée: 28e op 186 deelnemers

Al na een paar kilometer gingen 5 renners in de aanval. Direct een goede ontsnapping die vrij ver zou dragen. In de volgende ontsnapping wou ik zeker mee zijn. Ik besloot zelf het intiatief te nemen. Eerst in Remouchamps, waar ik samen met Anthony van den Berghe (Soenens-Germond) met 20seconden voorsprong op het peloton doorkwam. Even later kregen we nog het gezelschap van Klaas Sys (Jong Vlaanderen) en Kristof Vandesteene. Na 6km waren we er echter aan voor de moeite. Ik gaf niet op en koos een volgende plaats om te demarreren. Ditmaal met deels succes! Ik kreeg het gezelschap van een Nederlander en bouwden snel een mooie kloof op. Dit echter wel op anderhalve minuut van de kopgroep. Het had veel beter geweest moesten we met 7à8 renners zijn, maar eens weg konden we moeilijk onze benen stilhouden.. Met een zo'n kleine minuut voorsprong op het peloton begonnen we aan côte de Wanne. Daar ontplofte het in het peloton! Boven op de Wanne werden we ingehaald door zo'n 60 renners. De rest was al meteen uitgeteld. Samen met de alsmaar kleiner wordende hoofdgroep reed ik in speedtempo over Haute Levée en Vecquée. Toen ging het terug richting Romsée. Op Mont Theux splitste de groep zich in 2. Ik was mee met groep 1. Daar al plaatste ploegmaat Maarten De Jonge de uiteindelijke succesvolle demarrage. Hij ronde een knappe solo af met net geen 2 minuten voorsprong op de volgende groep! Ons groepje telde maar een goeie 20 man en het zag er dus wel redelijk goed uit. Tot plots..KRAMPEN zich meester maakten over mijn benen. Nooit eerder heb ik dit meegemaakt. Op een vlak stuk en aan gematigd tempo in ons groepje, moest ik gewoon stoppen met trappen en rechtstaan op de pedalen. Gelukkig kwam daar de ploegwagen aangesnord! Zij gaven me nog wat suikers mee en een bidon met water. Dit was een geschenk uit de hemel achteraf bekeken, want anders was het waarschijnlijk boeken toe. Ik reed nog terug naar de groep, maar worstelde voortdurend tegen de krampgrens aan. Ik pakte alle drinken aan dat ik kon en dronk tot er geen druppel meer in was. Ik diende m'n eigen tempo te zoeken en werd uiteindelijk nog 28e.

Jammer Jammer, na een weeral aanvallende race zat een mooie ereplaats er wel in. Dit wil ik niet meer tegenkomen en zal de oorzaak hiervan onderzoeken.
Alvast verlies ik er de moed niet bij. Zondag wil ik beter doen in de Ardense Pijl, een vergelijkbare wedstrijd als vandaag, maar nog 15km langer en nog enkele bulten meer.

Mvg

Fabrice

Geen opmerkingen: