zondag 29 juni 2008

't Koereurke - Za 28/6/2008

t'koereurke zaterdag 28 juni - Bericht van Fabrice

Zondag reed ik de Ardense Pijl. Tot km 125 kon ik de hoofdmacht volgen, maar op côte du Rosier moest ik met spijt in hart en benen lossen. Toen zette ik "hors course" mijn rit naar Herve verder. Bloedonderzoek maandag wees uit dat ik het enkele dagen platte rust moest nemen. Gisteren deed ik een inspanningstest in Leuven. Daaruit bleek dat ik na die 4 dagen rust terug de nodige frisheid heb teruggevonden, wat zich uitte in een schitterende vo2max, die ik altijd haal. Wel is mijn basisconditie (duurtrainingen) er op achteruit gegaan. Het topniveau dat ik in de Tour de l'Isard en Tour de Savoie haalde, kon ik nog 2 weken vasthouden, maar sinds Romsée-Stavelot-Romsée ging de conditie erop achteruit. Stap voor stap wil ik die basis terug aanscherpen. Eerst betwist ik nu de ronde van Luxemburg (2-5/07). Daags na de laatste rit rij ik dan de interclub in Beyne-Heusay.

De grote doelen die ik mij nu stel zijn Tour des Pyrénées (5-10/08), het Kampioenschap van België in La Roche (24/08) en de Ronde van Aosta (26-31/08).
Kortom: de maand augustus. Ik zal me op de meest ideale manier trachten voor te bereiden op deze wedstrijden.

Met sportieve groeten,

't koereurke Fabrice Naert

Geen opmerkingen: