donderdag 15 januari 2009

't Koereurke - Do 15/1/2009

Eerste bericht van Fabrice in 2009 vanuit Chambéry:

Dag mensen!
Met enige vertraging wens ik jullie allen een spetterend 2009 toe. Een goede gezondheid, een gelukkig leven en alles wat je maar wenst.
Je zal nu wel denken: 't koereurke is ook gene vroege vogel, maar daar heb ik zo mijn redenen voor. Ik heb namelijk sinds gisteren mijn examens achter de rug. Deze zijn vorige week maandag 5 januari begonnen. Dus 't koereurke heeft niet stilgezeten en een groot deel van de kerstvakantie zat hij ook met z'n neus in de boeken. Maar ik denk dat ik heel tevreden mag zijn, want dankzij de inspanningen hiervoor heb ik het er globaal gezien goed vanaf gebracht denk ik. De resultaten zal ik echter maar volgende week kennen denk ik, misschien zelfs op mijn verjaardag (maandag 19 januari)?!
Studeren in een ander land is alles behalve simpel, dat kun je wel raden, maar dankzij dit unieke systeem van aangepaste lessenroosters valt dit uiteindelijk toch redelijk mee. Ook het feit dat ik een talenrichting genomen heb (Toegepaste vreemde talen Engels-Duits, optie Italiaans) maakt de taalbarrière wat eenvoudiger, daar die vakken ook voor een groot deel worden gegeven in die talen. Alleen voor de toepassingsvakken 'Economie général', 'Sciences Politiques' en 'Géographie économique' is dat niet zo. De lessen worden daar gegeven in een groot amphitheater waar de Professor zeer snel en voor mij onduidelijk Frans praat. U zult wel begrijpen waarom ik in de kerstvakantie heel veel tijd heb besteed aan het instuderen van deze materie, die ik uiteindelijk bekomen heb door de hulp van trouwe secretareskes' uit mijn klas. Zoniet zou het bijna ondoenbaar geweest zijn voor mij. Ik mag dan ook niet vergeten hen nu en dan eens te trakteren voor bewezen diensten...!!

Tot zover het studiegedeelte, want vanaf nu kan ik eindelijk écht beginnen trainen. Ik kon wel steeds mijn conditie wat onderhouden, maar in de rest van januari en begin februari ga ik een grote basisconditie proberen uit te bouwen. Van vandaag tot en met zondag las ik voor mezelf een 5-daagse stage in (hier in Chambéry, waar het weliswaar koud is, maar de zon regelmatig van de partij is). Ik zal duurtrainingen doen van 3u30-4u30. De 19e begint de school terug, maar mits opnieuw een nieuw aangepast lessenrooster opgesteld te hebben, kan ik ook in die periode de trainingen doen zoals het hoort, in combinatie met de lessen. Met de ploeg doen we ook nog 2 stages in februari. Van 7 tot 11 en van 18 tot 22 gaan we vele kilometers malen in de Ardèche. Dit departement maakt net als het departement van de Savoie (waar ik verblijf) ook deel uit van de regio Rhône-Alpes, maar ligt iets meer zuidelijker en wat meer naar links.
Tussendoor echter wordt onze ploeg nog voorgesteld aan de verzamelde pers. Dit gaat door op zaterdagmiddag 31 januari 2009 hier in Chambéry. Mocht er interesse zijn om deze ploegvoorstelling bij te wonen, wat me ten zeerste zou verbazen (!), ben je altijd welkom..
Volgende week maandag heb ik een gesprek met ploegleider Loïc Varnet. Dan zal ik al mijn volledig jaarprogramma voor 2009 bij Chambéry Cyclisme Formation kennen. Enkel ziekte/blessure of oproepingen voor de nationale ploeg kunnen dit doen veranderen. Ik vind dit een goed systeem omdat je zo heel gericht kunt werken en je weet wat er je nog te wachten staat. Dit in tegenstelling tot mijn vorige ploegen, waar het altijd knokken was om in de selecties te geraken. Ik heb alvast motivatie zat, nu de examens (hopelijk positief) afgesloten zijn. Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten.

Zo, 't koereurke gaat hier afsluiten, parallel met de zon die zich geleidelijk aan begint te verstoppen achter col du Chat (een van de vele cols hier uit een indrukwekkende bergketen).

U mag absoluut niet vergeten nu en dan een kijkje te nemen op de website van de ploeg: www.chamberycyclismeformation.com en op mijn eigen website www.fabricenaert.be . Maar voorlopig is deze nog wel toe aan een grondige opknapbeurt. Tot die tijd wordt U doorverwezen naar mijn blog: http://fabricefan.blogspot.com. Op de site van de ploeg komen er regelmatig nieuwtjes over de renners. Een klein dagboekje zegmaar, van enkele renners, waaronder ikzelf. Ook krantenartikels kom je er regelmatig tegen. Zeker bij uw favorieten zetten deze site! Opgelet: de geschreven taal is daar Frans ;)

Vele Franse groetjes en U mag een nieuw verslagje in uw mailbox verwachten rond 12 februari, na m'n eerste stage met de ploeg.

Fabrice


Geen opmerkingen: